متنوع جنجالی خاص

با سلام و کمال تشکر از حضورتون در این وبلاگ خاص

متنوع جنجالی خاص

با سلام و کمال تشکر از حضورتون در این وبلاگ خاص

دوستی دختر و پسر

دوست دختر ؛ دوست پسری  از نگاهی واقع گرایانه 

الف) واکنش دختران

1. گاهی برخی دختران در این روابط جدی هستند؛ 2. گاهی برخی نیز دچار شور و هیجان می‌شوند. علت آن ناشی از عدم اطلاع از عوارض این نوع روابط است؛ 3. برخی نیز در این نوع روابط، امید به ازدواج بسته‌اند و نسبت به داشتن همسری شایسته خوش‌بین‌اند.غافل از اینکه این گونه روابط پنهانی و مفسده انگیز به شخصیت آنها لطمه‌هایی می‌زند که در زندگی‌ آنان تأثیر نامطلوب دارد. 4. گاه نیز برخی فرهنگ‌های غلط در خانواده‌ها موجب می‌شود تا برخی دختران به بهانة بالا رفتن سن خود، به دنبال ازدواج خیابانی و یا از طریق روابط غیرمجاز باشند، در حالی که این‌گونه روابط ممکن است موجب تباهی و کشانده شدن دختران به فساد ‌شود. این امر موجب روی آوردن فرزندان به رفتارهای هنجار شکنانه می‌شود.5. برخی دختران نیز ارتباط با نامحرم را نوعی افتخار برای خود می‌دانند. آنها خود را در معرض بوالهوسی قرار داده و به شدت دچار اشتباه می‌شوند.
ب) واکنش پسران
پسران نه تنها مانند دختران در مورد روابط دوستی با دختران جدیت و شور و هیجان ندارند، بلکه ارتباط با آنان را برای دست گرمی خود، و بازی دادن طرف مقابل و اهداف پلید همچون ارضای غریزة جنسی می‌خواهند. پسران از دختران نوجوانی که از بی‌پناهی، نادانی در دام آنها افتاده‌اند، سوء استفاده می‌کنند. نفس‌اماره و شیطانی در ایجاد و ازدیاد بسیاری از انحرافات نقش اساسی دارند. احساس غرور و قدرت اجتماعی در برخی پسران که این نوع روابط را علامت مرد بودن و بزرگی می‌دانند و برای مطرح ساختن خود میان همسالان به چنین کارهایی دست می‌زنند، دختران رانده شده از خانواده را به شیوه‌های مختلف شکار و قربانی هوس‌های خود می‌کنند. البته، در این نوع روابط درصد ناچیزی از پسران هستند که انگیزه‌ی‌ ازدواج دارند؛ چراکه اگر پسری قصد ازدواج داشته باشد، هرگز به این گونه ارتباطات روی نخواهد آورد؛ زیرا پایه‌ریزی یک ازدواج سالم، قطعاً نیازی به خواستگاری خیابانی ندارد. 

بر اساس نتایج یک پژوهش که در شمال شهر تهران انجام شده است اکثر دختران طی 2 سال اول رابطه خود باجنس مخالف، درگیر روابط جنسی می‌شوند.

این در حالی است که...

ادامه مطلب ...

ازدواج موقت (نکاح منقطع)(متعه)

بحث انتقادی در مورد ازدواج موقت

بعضی عقد موقت را مخالف هدف ازدواج و گاهی برخلاف شئون زن دانسته و آن را با فحشاء مقایسه کرده اند. لیکن طرفداران این گونه نکاح به انتقادات مخالفان پاسخ داده و متعه را هرچند که در عمل استفاده آن نادر است ، نهادی سودمند معرفی کرده اند. خلاصه دلایل در 5 مورد :

1. متعه مانع فحشاء وفساد است . در اجتماعی که متعه به رسمیت شناخته نشده است ، چون ازدواج دائم همیشه ممکن نیست روابط آزاد در بین مردم گسترش می یابد و فحشاء و فساد توسعه می یابد.

2. روابط آزاد دارای نظم وانضباطی نیست و تعهداتی برای اشخاص ایجاد نمی کند. این روابط ناراحتی های جسمی و روحی به بار می آورد ؛ اما عقد منقطع دارای نظم و قاعده است و تعهداتی برای طرفین ایجاد می کند و به مراتب بهتر از روابط آزاد است. عقد منقطع به ویژه از لحاظ اولاد مزیت قابل توجهی نسبت به روابط آزاد دارد ؛ به خاطر اینکه فرزندان ناشی از نکاح منقطع به پدر و مادر خود ملحق می شوند و دارای تمام حقوق فرزندان مشروع هستند در حالیکه فرزندان ناشی از روابط آزاد سرنوشتی شوم و رقت بار دارند.

3. کسانیکه نمی توانند پیمان زناشویی دائم ببندند و بار مسئولیت های سنگین ناشی از آن را به دوش بکشندعقد منقطع راه سالم و سهل و ساده ای برای ارضاء غریزه جنسی پیش پای آنان می گشاید. برتراند راسل می گوید :« در عصر حاضر ازدواج بدون اختیار به تاخیر می افتد. صد تا دویست سال قبل تحصیلات دانشجو در هر رشته ای که بود تا 18 سالگی تمام می شد و در این سن از ازدواج برخوردار می گردید...

ادامه مطلب ...

مطالب جذاب و زیبا

یکی دنبال نان است برای "اشتها"....یکی دنبال نام است برای "اشتهار".

در معامله زندگی "دخلمون" نخونه...."دخلمون" اومده.

"دره به دره"...."دنبال قله".

"افتادن"...."افت" نیست.

"بنای مفید" موفقیت....بستگی به "تملک ذهنی" دارد.

هرچه از "کوزه شکسته" آب خوردم...."کوزه گر" نشدم.

ضربه های "کاشته" را....گل "درو" کن.

"خوشبختی"....سروقت افراد "خوش وقت" می رود.

"دست زیاد" است....ولی برای "دست زدن".

"نام آور" بودن فرزند....به خاطر "نان آور" بودن پدر....

ادامه مطلب ...